Vilken dag!

 
Bild från Instagram idag, innan spyor och bajskaos...
 
Asså...trött är bara förnamnet efter den här dagen. Allt började lugnt och fint med båda barnen hemma eftersom Winston inte kändes helt hundra (han kräktes och hade feber i helgen). Vi lekte med lego, promenerade med hunden och fixade lunch. Winston somnade fort och planen var att även Jolie skulle somna samtidigt...men så blev det inte. Eller, somnade gjorde hon och jag pumpade och betalade räkningar, skulle just sätta mig med min bok då hon börjar gråta. Oftast behövs bara nappen men ingenting hjälpte. Jag vaggade, gav nappen (som hon pillade ut hela tiden!), försökte rapa henne, försökte sova bredvid henne i sängen. Men till slut bara skrek hon och jag tog ut henne till vardagsrummet. Där kommer en stor rap och jag tänker "jaha det var därför....". Lägger henne i vagnen och hör Winston ropa "mamma". Tittar på klocka och inser att det inte blir någon "egentid" eller powernap som jag hade tänkt att ta. Jolie somnar fort i vagnen och jag tar upp Winston. Vi lyssnar på musik och äter mellis och jag är så glad att jag får tanka på med lite koffein och socker istället för den planerade sömnen.
 
Helt plötsligt börjar Winston spy, över hela bordet, stolen och mattan. Jag lyfter upp honom och bort till golvet (vill bort från mattan!) där han spyr ner golvet och sig själv...Ett djupt andetag och av med alla kläder och in i duschen med honom. Väl ute från badrummet ska jag ta tag i städjobbet och då vaknar Jolie. Hon är dock ganska nöjd så jag hinner torka upp från golvet, bordet och lägga kläderna i en påse. Över mattan slänger jag en handduk för Jolie börjar bli otålig och jag känner hur stressnivån stiger. Tvättar och spritar händerna och börja fixa med flaska till Jolie (samtidigt som jag får skälla på Elton som försöker slicka i sig spyan på mattan...). 
 
Vi har en lugn stund i soffan, jag matar Jolie och Winston myser och tittar på Svt Play. Då brakar det till i Jolies blöja och på skötbordet ser jag att det har läckt överallt. När kläderna väl är av har hon bajs på hela ryggen och armarna. Här ber jag en bön till Gud och känner att tårarna är nära. Ropar in Winston i badrummet där han får sitta på pottan med min mobil och fortsätta titta på sitt program. Fixar ett bad till Jolie och allt lugnar ner sig. Hon älskar att bada och stressen inombords lägger sig. Efteråt myser vi alla på sängen och ÄNTLIGEN kommer Fredrik hem. Han tar köksmattan och går ner till tvättstugan och jag tar ut Elton och Jolie på promenad när han kommer upp igen. Efter det hinner jag pumpa och äter kalla rester från kylen. Gör välling till en väldigt trött och gnällig Winston som precis gör nummer två i blöjan. Fredrik tar det och efter en stund hör jag hur han spyr i badrummet - precis när nya blöjan och rena pyjamasen var på. In i duschen igen, men eftersom han är så trött så gråter och skriker han hysteriskt. Gumpa, favoritnallen, har även han fått spya på sig...Efter mycket om och men är han duschad och har ny pyjamas igen (och Gumpa är även han duschad och genomblöt men ska ändå gosas med såklart). Vi ligger i vår säng och läser typ hundra böcker. Precis när jag tror att han har somnat så sätter han sig upp och säger att han vill sova i sin egen säng. Bäddar ner honom och sitter bredvid i mörkret tills han har somnat. Vilket tar typ sju minuter. Lilla gubben ♥
 
Ikväll ska jag lägga mig i tid (var uppe till halv tolv igår vilket är alldeles för sent för mig) så att jag orkar med morgondagen ifall det blir en repris på den här dagen...Båda barnen sover iallafall gott och jag ska bara slöa i soffan och pumpa och sedan däcka! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0