Tiden springer iväg!

Älskade, underbara skatter ♥
 
Det blev visst en ganska lång bloggpaus som inte riktigt var planerad. Fullt upp med två små som dessutom är hemma båda två den här veckan och är sjuka :( Det är ju så himla kul att gå tillbaka i arkivet i bloggen och läsa, och jag vill verkligen vara duktigare på att blogga, men tiden asså...oj vad den springer iväg! Winston somnar kl 19 som vanligt på kvällarna och Jolie somnar vid 20:30 (idag somnade dom samtidigt vid sju och vi har redan hunnit kolla på en film - "Southpaw", så bra!). Kvällstiden brukar jag och Fredrik spendera tillsammans med att mysa i soffan och se på någon bra film/serie och prata om hur dagen har varit. Nu när det är mer att göra och ta hand om så känner man att det är viktigt att hitta tid för varandra. Från och med att Fredrik kommer hem från jobbet och tills Winston har lagt sig är det ju bara full fart - Laga mat, äta mat, plocka undan, bada, sätta på pyjamas, pumpa mjölk, göra välling, borta tänder, byta blöja, mata bebis...puh! ;) Men jag älskar det och lilla Jolie är så glad och nöjd och hänger med överallt. Allt handlar verkligen om att förbereda allt så bra som möjligt. Till exempel att plocka undan efter maten och fixa köket på en gång, plocka undan leksaker och sånt när Winston har lagt sig, se till att det finns matlådor till alla, lägga fram kläder till barnen och mig själv och fixa förskoleväskan. Man får verkligen superpowers som förälder :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0