Rutiner

 
Ja, då har jag nu äntligen börjat med lite rutiner när det gäller Jolies sömn. Så här länge väntade jag inte med Winston, men jag har behövt tid på morgonen att pumpa ur mjölk och då har det varit smidigt när hon fortfarande ligger och sover så att jag bara behöver hålla koll på ett barn medan jag gör det Nu är jag så inne i det och har dessutom vid flera tillfällen haft båda vakna på morgonen medan jag pumpar och det är inga problem. Jolie är aldrig hungrig direkt på morgonen utan sitter nöjd i sin babysitter så det är ingen stress. Jag tror dessutom att jag kommer sluta pumpa snart (har nu gjort det i 4 månader!!!) och hur som helst så är det ju sååå skönt med rutiner tycker jag så att man vet när barnet sover och på så sätt kan lägga upp dagen lite bättre. Målet är ju dessutom att hon ska sova hela nätter, men där är vi inte än. Jag går ju efter Gina Fords metod CLB (men utesluter ganska mycket av det andra runt omkring, hon är ju väldigt kritiserad för sina metoder och det finns sådant som jag inte håller med henne om, men jag gillar sovtiderna för de funkar verkligen!).
Vi började igår och rutinen just nu för Jolie ser ut så här: Vaknar kl 07, äter vid 8-8.30 och sover igen mellan 9-10. Sedan är hon vaken till 12:30, då jag ger henne mat och låter henne somna och hon får sova till 14.30. Sedan tar hon en liten powernap mellan 16.30-17.00 och får flaska när hon vaknar. Sedan är hon vaken till ca 19.30, hon får ny blöja, pyjamas och en flaska och somnar därefter. Sedan matar jag henne vid 23, då tar jag upp henne fast hon sover och matar henne, och efter det somnar hon om direkt och sover till ca. 04.30 då hon får mat och somnar om direkt. Och sedan vaknar hon kl 07 och det hela är igång igen :)
 
Igår flöt det på väldigt bra, med några förskjutningar i tiden här och där men hon somnade som hon skulle för kvällen och allt gick enligt rutin. Tiderna är inte riktigt enligt Gina Ford (hennes dagar är alltid mellan 07-19 men jag lägger Jolie mellan 19.30 - 19.45), men just nu kör jag lite egna tider tills vi "är där", jag kan tänket och vet hur många timmar hon bör sova under dagen och hur många timmer i sträck hon bör vara vaken. Nu ligger hon i vagnen och ska upp om några minuter. Det är perfekt att vi lämnar Winston på förskolan kl 9 för då kan hon sova sin timme i vagnen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0