Vecka 30

Då var vi här, i en vecka som börjar med en trea! Vecka 30 (29+2).Precis som när jag väntade Winston så känns det så stort, nu är det inte långt kvar. Om jag blir beviljad ett snitt så är det bara ca 9 veckor kvar. Den 18 maj ska jag till SÖS för ett snittsamtal. Min barnmorska tror inte att det blir något problem i och med att jag gjorde snitt med Winston, men tydligen så vill dom prata med alla innan ändå, och det kan jag ju förstå. Jag är lite rädd med tanke på att Kickan kommer mitt i sommaren och det alltid är brist på personal då. Vill ju inte ha någon vikare eller nybörjare som lägger bedövningen eller utför operationen...Tänk om jag kunde få alla som var på plats sist, är så nöjd med hur allt gick sist. Kan bara hoppas på det bästa...
 
Jag mår bra, har egentligen inget att klaga på. Är trött, mår illa, har halsbränna till och från, sover dåligt och är inte jättesmidig längre. Men det är inget som gör att jag inte kan funka som vanligt. Sover en liten stund mitt på dagen och går och lägger mig runt 22 på kvällen. Är tack och lov inte uppe och kissar lika mycket längre, två gånger per natt brukar det bli. Det är jobbigt när jag inte kan somna om, då kan jag ligga vaken 2 timmar och bara snurra runt, vilket gör att jag är trött dagen därpå även om jag har gått och lagt mig tidigt. Att knyta skorna eller sitta på golvet och leka med Winston är inte jätteskönt, och att plocka upp saker fårn golvet överlåter jag helt åt Fredrik :) Nu är han hemma sista veckan på sin pappaledighet, det har ju varit så skönt att ha honom hemma så att jag kan sova när jag vill och få hjälp med allt. Men på måndag är vi själva igen. Har nästan glömt bort hur det är att vara själv hela dagarna, kommer säkert känna av det första veckan. Måste komma ihåg att ta upp Winston babykläder från källaren (storlek 50/56, resten har jag här uppe) och kolla vad som finns och vad som behöver köpas. Köpte den här otroligt söta dräkten med citroner från H&M, storlek 50, tänkte att den funkar bra om det är jättevarmt. Lilltjejen sparkar runt som bara den där inne och är väldigt aktiv, vilket alltid är skönt. På måndag ska jag till barnmorskan och jag ska höra om det är möjligt att få ett tillväxtultraljud, vill så gärna kolla mängden fostervatten och att navelsträngen ser bra ut. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0