Vecka 22

Gravid i v. 22 med Winston. Känner mig lite dålig som inte har tagit några bilder på magen än med lillan...
 
I tisdags gick jag och magen in i vecka 22. Tycker att det går lite långsamt nu, men å andra sidan så kan det ju vara sista gången jag är gravid så jag njuter! Jag är en person som gillar att vara gravid. Det är en fantastisk känsla att bära på ett litet liv i magen och att känna sparkar är så coolt! Jag känner rörelser varje dag och det är så mysigt. Att det gör lite ont ibland, att man är supertrött eller att man mår sjukt illa tycker jag inte är så farligt, det är klart att vissa dagar är jobbiga men när man tänker på varför man mår dåligt så är det ingenting i jämförelse med vad som väntar! Jag mår fortfarande illa vissa dagar, och då är det ordentligt! Lite halsbränna har jag även börjat att få, har inte kännt av det alls den här graviditeten (med Winston var det konstant!) men nu börjar det komma. Kissar varje eller varannan timme under natten, vilket såklart bidrar till att jag är väldigt trött om dagarna. En bra natt är jag bara uppe fyra gånger...Nästa vecka ska jag till barnmorskan och då kommer vi börja mäta magen. Var där sist i vecka 18 och fick höra bebisens hjärta (154 slag/minut). Passade även på att väga mig och hade då bara gått upp ett halvt kilo. Det hjälper att ha hund och en ettåring som man måste jaga hela dagarna ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0