Första plaggen & besök hos barnmorskan

De första små plaggen är köpta till Kickan som vi kallar henne i magen :) Jag tror inte att jag kommer vara så där rosa och fluffig när det gäller kläder till vår lilla tjej. Jag gillar ju rosa men tycker att tjejkläder oftast är så hysteriska med spets, volang, glitter, möster och ful nyans av rosa. Den här nyansen gillar jag, lite åt det pudriga hållet. Finns mycket fint efter Winston som hon kommer att få ärva, han hade mycket vitt och grått som bebis så det blir perfekt. I tisdags gick vi in i vecka 23 och igår var jag på besök hos barnmorskan. Blodtrycket, blodsockret och järnvärdet såg bra ut och lilla Kickans hjärta slog med 154 slag/minut ♥ Total viktuppgång hittills är 2,5 kilo. Vi bokade även in en glukosbelastning om två veckor....ser inte direkt fram emot det...men jag gör gärna alla tester som går för att vara säker. Nästa besök kommer hon att skicka en remiss till SÖS för ett planerat kejsarsnitt, precis som med Winston. Jag tänkte länge och ordentligt på att jag kanske skulle försöka föda "vanligt" den här gången, men nej, det tar emot så enormt mycket och jag blir helt enkelt panikslagen av tanken på det. 

Kommentarer
Postat av: Eleonor Walston

Ah vilka fina bodys :)

2015-03-25 @ 16:25:50
URL: http://nashvillemama.blogg.se/
Postat av: Nina Bergquist

Super fina! älskar det pudriga jag med. skulle kunna köpa sånt till mig själv ;) ;)

2015-04-07 @ 21:51:37
URL: http://deliciously.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0