Tvåbarnslivet...so far

Vi har ju inte jättestor erfarenhet än av att ha två små barn här hemma, vi har ju bara varit hemma i 11 dagar. Men hittills går det mycket bättre än vad jag hade förväntat mig. Jag tycker att jag och Fredrik är väldigt duktiga på att känna av situationer och göra saker där det behövs och underlätta för varandra utan att den andre måste be om det eller säga till. I och med att jag inte kan röra mig helt som jag vill eller lyfta något tygre än Jolie så får Fredrik göra rätt mycket som att tvätta, plocka saker från golvet och göra alla lyft med Winston (i och ur barnstolen, upp på skötbordet för bajsblöjor och i och ur sängen). Jag lagar all mat och ser till så att köket ser ok ut samt tar lite mer kring skötandet av Jolie. Men i och med att vi ger flaska till henne så kan även Fredrik mata henne, vilket han tycker är mysigt. Något jag var rädd för innan Jolie kom var att Winston skulle blir Fredrik barn och bebisen skulle bli min. Så skönt att jag inte känner så. Jag ser till att få så många stunder med honom som möjligt - äter alltid frukost och middag tillsammans med honom, har minst en mysig lässtund i soffan om dagen och på kvällen innan han ska sova myser vi i soffan och ser på Pippi och jag byter blöja och tar på pyjsmas medan han står i soffan. Jag borstar hans tänder och gör hans välling och sedan tar Fredrik över och lägger honom i sängen. Varje kväll får jag en stor god nattpuss och det gör mig alldeles varm inombords (han pussar även Jolie god natt ♥) Jag längtar tills jag kan sitta på golvet och leka med honom och bära upp honom ur sängen på morgonen. Dom gångerna jag har varit själv med båda och Jolie måste äta så har jag fått ta till tv:n. Känns inte jättebra eftersom han i vanliga fall bara tittar en liten stund på kvällen, men det är ju inte hela världen och det kommer ju inte alltid vara så. Huvudsaken för mig är att han inte gör illa sig och att jag inte behöver springa upp ur soffan med Jolie medan hon äter, så då tar jag gärna till tv:n för att få det att flyta smidigt. Så än så länge flyter allt bra, även om vi har våra moments då allt krockar (jag måste pumpa, Winston klättrar i soffan, Jolie är hungrig och Elton måste ut...). Här om dagen var vi modiga och åkte en sväng till Ikea, det gick bra. Jolie vaknade så fort vi kom in på Ikea :) Jag hade mjölk med mig (och som tur är var mamma med och kunde springa iväg och värma flaskan) och så blev det ett blöjbyte i skötrummet. På slutet kände jag dock att jag inte riktigt orkade och att det kanske var lite för mycket aktivitet med tanke på snittet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0