BVC

Idag har vi varit på BVC för att mäta och väga vår lilla docka (dockan är hennes nya smeknamn!) Hon väger nu 3780 gram och är 51,5 cm lång. Så skönt att hon har gått upp fint i vikt. Hon får ju bara bröstmjölk som jag pumpar ut och ger på flaska. Hittills har vi inte behövt ge henne ersättning alls då jag har mycket mjölk (har till och med börjat frysa in). Jag har absolut inget emot ersättning, men det känns bra att jag kan ge henne min mjölk så länge som möjligt. Jag pumpar fyra gånger om dagen och får ut mellan 200-360 ml varje gång. Just nu ger vi henne 100 ml vid varje måltid och hon blir nöjd på det. Ibland vill hon ha lite till efter en liten stund och blir då nöjd med extra 40 ml. Än så länge får hon sova och äta när hon vill, men om ett par veckor tänkte jag börja med Gina Fords metod så att hon kommer in i en rutin med maten och sömnen (samma som med Winston). Efter besöket på BCV gick vi till Åhlens och shoppade loss till Jolie. Hann faktiskt inte köpa nog med kläder till henne innan hon kom (i storlek 50) så vi har haft lite smått panik över alla nerspydda bodys som inte riktigt har räckt till. Men nu har hon så att vi inte behöver tvätta lika ofta :)

Kommentarer
Postat av: Eleonor Walston

Vad skont att allt gar bra och att hon ater bra!!! Onskar jag kunde komma och pussa pa henne!!!!

2015-07-29 @ 16:02:54
URL: http://nashvillemama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0