v.18

 
Idag går vi in i vecka 18 (17+0). Ganska jobbigt att jag blev flyttad två hela veckor tillbaka, har ju redan läst om allt som händer den här veckan med bebisen. Har inte börjat fota magen än, tänkte göra det när jag går in i v.20. Tror att jag känner små rörelser redan, har ju läst att man känner tidigare med andra barnet (med Winston kände jag honom första gången i v. 25 men då hade jag även moderkakan i framvägg, nu låg den i bakvägg), mysigt är det iallafall, ser framför mig dom små sprattlande benen som vi såg i måndags ♥ Har insett att jag helt plötsligt inte mår lika illa längre. Man har liksom inte tid att känna efter lika noga när man har en liten 1- åring att ta hand om. Men illamåendet har varit riktigt intensivt från och med v.8 men nu är det bara på morgonen och om jag inte äter i tid. För övrigt är jag väldigt kissnödig hela tiden, och även ganska grinig emellanåt - har skällt på folk i kön, folk på gatan och stackars Fredrik så klart. Så här var jag inte med Winston! Får ibland en släng av ischias så det ilar i skinkan men det går över fort. I helhet mår jag väldigt bra än så länge, jag gillar inte att klaga, jag är så glad och tacksam över att jag får uppleva detta igen, så det ska vara något extremt om jag ska tycka att det är riktigt jobbigt. 
Har inte lika mycket cravings som jag hade med Winston, men några grejer är extra gott just nu: Råa morötter, apelsiner, lättsaltade riskakor, vitt rostat bröd med smör och ost, och sallad. Vill helst äta sallad till både lunch och middag. Blir lite äcklad av ris, pasta och potatis (och jag som ÄLSKAR pasta!). Klunkar även en massa iskallt vatten. Två saker jag har kännt mig sugen på men inte "unnat mig" är Fanta och prinsesstårta, haha :) Försöker ta det lugnt med sockret och andra onyttigheter, men är ändå inte speciellt sugen på sånt. 
 

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Vilken underbar dikt. Jag blir rörd till tårar

2015-02-24 @ 11:29:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0