God Jul!

Årets julkort som blir väldigt sena i år, har inte ens fått hem min beställning än...men men dom får komma fram i mellandagarna, vi önskar ju trots allt en god jul och ett gott nytt år ;)
 
Jag och Winston är uppe och sitter i soffan och äter frukost. Idag firar vi jul hemma hos mamma. Riktigt lugnt och skönt inför den här julen. Har haft alla julklappar färdiga ett bra tag (förutom en klapp som jag åkte iväg och köpte igår) och eftersom vi inte är hemma så har vi helt skippat julstädning ;) Hos mamma blir det också lugnt, vi ses liksom för att äta gott och umgås,väldigt kravlöst. Jag kan tycka att det är så sorgligt med folk som stressar ihjäl sig inför jul och som hetsköper dyra julklappar - varför? Jag vill lära Winston och Jolie att julen inte handlar om vem som får flest klappar under granen, vill att dom ska vara tacksamma och uppskatta det dom får. Precis som när Winston fyller år så blir det två klappar till vår lilla älskling (en bok och Duplo). Har valt dom med omsorg och jag vet att han kommer bli jätteglad. Lilla Jolie får inga paket av oss, sätter istället in pengar på hennes konto, känns mer praktiskt så eftersom hon inte kan öppna några paket. 
Jag står för efterrätten idag och har en Nutellasemifreddo i frysen och lite senare ska jag även svänga ihop en banoffeepaj. Hur ni än firar så önskar jag er en riktigt god jul och hoppas att ni får lite lugn och ro och tid till att umgås med familj och vänner isället för att "prestera" för Facebook och Instagram ♥

Kommentarer
Postat av: Eleonor Walston

Sa kanner jag ocksa. Det ar ingen ide att halla pa och stresskopa klappar. Jasons mamma oser barnen med klappar och jag tycker det ar sa onodigt. Jag tog en stor box med gamla leksaker och skankte bort i lordags. For man kan inte ha for manga grejer. Sen brukar vi gomma klappar som han fatt av henne och ge nar han fyller ar istallet. Haha ganska smidigt kanske.. ;)

2015-12-28 @ 20:40:28
URL: http://nashvillemama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0