Första dagen själv

Idag var det dags att lämna Winston själv på förskolan. Efter tre hela dagar med mig där skulle han stanna mellan 9-11. Jag var så nervös på morgonen men gjorde allt för att Winston inte skulle märka hur stressad jag var. Vi har ju pratat positivt om förskolan här hemma och han har haft tre jättebra dagar, så han var väldigt pepp imorse och satte sig i vagnen redan en kvart innan vi skulle gå. Han har även lärt sig att säga "förskolan" och säger det glatt flera gånger om dagen. Men vi gick iväg (mamma var också med för jag ville inte ha med Jolie in första dagen, så hon låg i vagnen och väntade utanför med mamma) och kom in på förskolan där jag först fyllde på hans låda med lite extrakläder. Sedan klädde jag av honom och sa samtidigt "idag kommer mamma gå iväg en stund och Winston stannar här och sen kommer jag och hämtar dig igen". En av pedagogerna tog emot honom och sa "nu säger vi hej då till mamma". Han vinkade, skrek glatt "förskolan" och skuttade in utan att se sig om efter mig. Var så otroligt lättad när jag gick därifrån, självklart var det en konstig känsla att lämna honom där, men så glad över att han inte grät och skrek. Väl hemma så var det ju inte så långt kvar tills jag skulle hämta honom så det kändes helt ok. Klockan 11 kommer jag in på avdelningen och han sitter vid bordet och äter apelsin. Alltså, den känslan när han tittar upp på mig och ropar "mamma!" och kommer springande mot mig. Då hade jag lätt kunnat gråta lite :) Fick höra att det hade gått jättebra och han hade inte varit ledsen. Någon gång hade han blivit lite påverkad av ett annat barn som grät, och hade frågat efter mig. Men när dom förklarade för honom att jag snart skulle komma och hämta honom så sa han bara "ja" och fortsatte att leka. Jag vet ju att det garanterat kommer dagar då han inte vill vara där och gråter efter mig, men jag är så otroligt lättad över att första dagen gick så bra. Imorgon ska han vara där 9-14. Min älskade, fina pojke!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0