Bygger vägg

Något väldigt spännande är på gång här hemma - Fredrik bygger upp en vägg i vardagsrummet så att vi får två rum istället. Så nu har vi helt plötsligt en trea, vilket känns så skönt :) Leo får det nya rummet (som blir ca 2 x 3,5 meter) och vi tar det stora sovrummet där Winston får en egen hörna. Perfekt! Så nu har jag tre "nya" rum att inreda. i vardagsrummet händer det inte så mycket nytt, men en hel vägg blir ju ny och där ska jag ställa tre bokhyllor för lite bibliotekskänsla, det blir Billy från IKEA med glasdörrar, snyggaste bokhyllan tycker jag. Leos rum ska bli lite mer "vuxet" nu när han faktiskt fyller 11 nästa gång. Färgerna blir grått, vitt och mint. Och vårt rum vet jag inte alls hur det ska bli, letar inspo på Pinterest hela tiden, men vitt grått och lite rosa tror jag blir fint. Lillemans hörna blir såklart sååå rolig att fixa med :) Måste hitta något bra möbel som funkar för förvaring. Funderar på en byrå med lådor och ovanför några konsollhyllor. Har även en steghylla i källaren som jag tror blir bra till böcker och leksaker. En annan funderare är ju om den nya väggen i vardagsrummet (och även väggen på Leos sida) ska få bli fondvägg i en annan färg. Övriga väggar är ju vita, men det känns omöjligt att hitta rätt vit nyans så att det blir exakt samma färg, så jag tror att vi kör på en diskret färg som passar båda sidor - förmodligt någon ljusgrå färg. Var först inne på svagt rosa i vardagsrummet, har hittat en som heter Nyponros på Rusta och det skulle nog bli fint. Väggen är i stort sett färdig så färg ska köpas idag, får helt enkelt bestämma mig på plats. 
Inspo till vardagsrummet
Inspo till Leos rum (nästa exakt likadana fönster har vi gjort i väggen)
Sovrumsinspo!
 Till Winston lilla hörna har jag såklart tusen ideér, men pompoms och kaninlampan kommer garanterat finnas med
 

Kommentarer
Postat av: Nina Bergquist

spännande :D

2014-05-07 @ 09:33:10
URL: http://deliciously.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0