Winstons Dop: Lokal & Dekorationer

Här kommer första delen av bilderna från Winstons dop! Lokalen var försammlingshemmet som tillhör kyrkan. Blev så glatt överraskad när vi en vecka innan dopet var och kollade på lokalen - så himla fin! Ljusinsläppet var fantastiskt och naturen utanför de stora fönstrerna var så fin med träd, vatten och till och med rådjur på dopdagen :) Att dekorera blev ju sjukt stressigt! Vi hade ca 1 timme och 15 minuter på oss och det blev lite smått kaos med att Fredrik skulle iväg och hämta sin bror med familj, Charlotte (Fredriks syster) körde en ledsen Winston i vagnen och kvar var jag och stackars Nina som egentligen bara var där för att fotografera. Hon tog tag i en massa saker och började direkt med att flytta bord...utan henne vet jag inte hur det hade gått! Det blev ju dock bra till slut :) På borden blev det pappersduk och sedan dekorerade jag med gamla glasburkar som jag ställde tulpaner och värmeljus i. Hade egentligen tänkt att göra fina buketter med tulpan, blåbärsris och Krysantemum - men det fanns ingen tid till det så det blev bara tulpaner. Små mini-honeycombs låg också på borden. På presentbordet ställde jag en vas med grenar och hängde fast bilder på lilleman. På samma bord stod en höganäskruka där gästerna fick lägga i varsin lyckönskning till Winston (som de skrev på pappersstjärnor som jag hade klippt ut). Stora honeycombs och bokstavsgirlang hängde ovanför dessertbordet.

Kommentarer
Postat av: mikaela

hejsan jag kom in på din blogg när jag sökte på dop dekoration och tänkte fråga lite frågor :)
Vart köpte du girlangen, klämmorna till bilderna du satt upp? Och jätte rolig ide med lyckoönskningarna, ska nog göra samma sak :) använde du dig av lite hårdare papper? mvh Mikaela

2017-05-16 @ 13:34:41
URL: http://www.mikaelajeanette.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0