Nya böcker

 
Lite nya böcker som jag har varit och hämtat ut idag. Jag köper de flesta böckerna på loppis, men ibland vill man ju läsa en viss bok och då går det inte att vänta på att man kanske hittar den. Har kommit in i skönt flow just nu när jag läser ut bok efter bok. Spenderar nästan all tid då Winston sover till att läsa - sååå härligt! När han var nyfödd tänkte jag "Nu kommer jag aldrig mer kunna läsa en bok". Haha, när jag tänker tillbaka så var det himla mycket jag trodde att jag aldrig mer skulle göra - typ ha en bäddad säng :) Väldigt omtumlande, den där första tiden med nyfödd hemma. Men tillbaka till böckerna - läste ut den hypade "The Fault In Our Stars" och blev så grymt besviken! Visst är den bra skriven och historien är fin, men det kändes bara inte trovärdigt och därför kunde jag inte riktigt ta till mig den. Hoppas på att filmen kanske är bättre. Just nu läser jag en bok av Jonathan Tropper "One Last Thing Before I Go" som jag köpte på Stadsmissionen igår för en tia. Efter den blir det helt klart klassikern "The Great Gatsby" - älskade filmen och hoppas att boken är lika magisk. Vad läser ni i sommarvärmen just nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0