Dopinbjudan + servetter

Så här ser inbjudningskorten ut till Winstons dop. De ligger redo i sina kuvert med adresser på - bara frimärken som fattas, måste fixa det innan helgen, för nu börjar det ju närma sig :) Har fixat ihop dem själv i Photoshop och sedan framkallat dem som vanliga fotografier hos Fujidirekt - Så mycket billigare än att beställa från sidor som gör inbjudningskort. Betalade bara 29 kr för frakten då jag hade ett erbjudande med 50 gratisbilder.
Har även beställt dessa servetter till dopet från H&M Home. Tror de passar fint till övriga dekorationer. Jag måste skriva en lista på vad jag har köpt och vad som behövs så jag får någon form av översikt och helhet. Ska samla ihop allt jag har köpt hittills och fota så får ni se (och jag får se om allt verkligen passar ihop!) Måste även boka en tid med vaktmästaren för församlingshemmet så att vi kan få komma och titta på lokalen. Kläder till lilleman att ha på dopfikat behövs också, funderar på den här bodyn tillsammans med ett par mörkblåa jeans...men vi får se vad det blir. En annan grej jag verkligen måste börja med är hans tavla jag ska måla till honom. Tänkte göra ett träd med en massa gulliga djur som liksom sitter i små hål i stammen (en räv, en uggla och en kanin som tittar ut från ett varsitt runt hål). Tavlan ska funka som en gästbok - jag ska klippa ut små löv av grönt papper där gästerna kan skriva en liten hälsning eller bara sitt namn, sedan kommer jag limma fast löven på trädet. Det blir lite allt i ett - ett dopminne, en fin tavla till hans rum och en liten present från mig :)
Ja, som sagt, en hel del kvar att fixa inför dopet - en lista är ett måste!
 

Kommentarer
Postat av: Nina Bergquist

det är så jag gör julkorten och alla inbjudningskort. dem blir så mkt mer personliga. plus att det blir ju betydligt billigare!

jätte fin inbjudan!

2014-02-03 @ 08:33:32
URL: http://deliciously.se/
Postat av: Nina Bergquist

ja beställde faktiskt både frejas å theos. va mest för att vid theos så gick ja all in. haha. å då ville ja inte va sämre på frejas. just med korten.. men hemsk kostnad. hemsk!

http://deliciously.se/2009/march/utkast-sitter-har.html
http://deliciously.se/2011/september/inbjudan.html

Men annars. näee fuji är bra! spec om man KAN göra egna kort å har lite fantasi :D



2014-02-05 @ 10:10:08
URL: http://deliciously.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0