Baka, baka liten kaka...

 
Igår fyllde min älskade Fredrik år ♥ Han fick önska sig vad han ville till efterrätt och valde glass, maränger och kolasås (ganska skönt att jag slapp baka faktiskt!). Till helgen däremot blir det kalas med bakverk och jag sitter och funderar på vad jag ska baka. Kollar Pinterest för lite inspo när det gäller dekoration och smaker och jag tror att jag har bestämt mig för att köra på klassikern hallonpannacotta och sedan prova två helt nya, egna idéer - snickerskladdkaka och en blåbärskaka med lemon curd. Till kladdkakan tänkte jag baka min vanliga och sedan lägga på en burk kondenserad mjölk (kokt), salta jordnötter och sedan toppa det hela med smält mjölkchoklad. Det låter ju sjukt gott och kan väl ändå inte misslyckas på något sätt? Blåbärskakan tänkte jag baka med färska blåbär och citron och sedan fylla med lemon curd i två lager och sedan frosta det hela med citron/vit chokladfrosting och toppa med en massa färska blåbär. 

Kommentarer
Postat av: Janine

Snickerskladdkakan låter ljuvlig!

2014-08-14 @ 11:23:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0