Winston 6 månader

Idag blir Winston 6 månader. Ett halvt år har du varit hos oss, lilla älskling! Fortfarande lika glad och nöjd, bästa ljudet i världen kan ju vara när han skrattar, då skrattar jag också så att tårarna rinner - dels för att det är roligt och dels för att det lilla skrattet träffar mig rakt i hjärtat ♥ Om dagarna när han är vaken tycker han om att ligga på en filt på golvet där han rullar runt och pillar med leksaker. Lägger man en leksak en bit ifrån honom så ålar han dit, kommer han inte fram så blir han väldigt frustrerad och gnällig. När han ligger på rygg så försöker han dra sig upp i sittande lägge, ser lite ut som om han gör sit-ups ;) Han kan sitta själv i soffan med kuddar runt omkring. Tippar han framåt tar han emot med händerna, men tippar han åt sidorna så blir han liggande. Han sitter med oss vid matbordet och får oftast då lite puré av något slag. Om han inte äter så sitter han nöjd och pillar med en leksak. Bäst är träklossarna från Brio som han bankar i bordet och sedan skickar ner på golvet... Nya smaker den här månaden är äpple, päron, pasta med persilja, och avokado. Mixar eget och fryser in i små iskuber. Avokadon går dock inte att frysa (tror jag?) utan den mosar jag med lite ersättning. Godast hittils var nog päron. Han sover fortfarande i sin vagn, men kommer nu till ro själv med hjälp av nappen som han helt plötsligt tar! Han sover 8-9 timmar i sträck på natten, men eftersom han gärna somnar runt halv nio betyder det att jag nästan varje natt är uppe och matar honom någon gång mellan 4-5. Vaknar han närmare halv 6 brukar jag gå upp för dagen. Han säger ibland "DA DA" och det är så sött. Han älskar att lyssna på musik (just nu är det "All of me" med John Legend som gör att han blir glad). Han är så nyfiken på allt runt omkring och sträcker sig efter precis allt. Sitter han i mitt knä och jag dricker ett glas vatten - då tar han tag i glaset och vill också smaka! Han har storlek 68 i kläder, blir jätterädd och ledsen när Elton skäller men skrattar när Elton slickar honom på tårna :) Imorgon ska vi till BVC, så då uppdaterar jag med längd och vikt. 

Kommentarer
Postat av: Malin - mamma till Alice

Vilken liten sötnos :D

2014-04-23 @ 08:13:58
URL: http://malinjennywestman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0