Vecka 36

Idag går jag och magen in i vecka 36! Bloggen har legat lite på is de senaste två veckorna- sorry! Det bara blev så. Var hos barnmorskan förra veckan och allt såg bra ut. Kottens lilla hjärta slog med 149 slag/minut, jag har totalt gått upp 5,5 kg och mitt SF mått är 33. Imorgon ska jag äntligen till SÖS för en läkarundersäkning som avgör om jag får en planerat snitt eller inte. Hade egentligen tid den 16 september men läkaren var sjuk då! Så typiskt, men imorgon vet jag och kan äntligen börja ställa in mig på hur det blir.
 
Har bestämt att den 10 oktober blir min sista arbetsdag. Det är jobbigt att ta sig in nu, släpar ju datorn fram och tillbaka plus att det trycker och gör ont lite här och där nu. Ljumsken har inte gjort ont mer och det är skönt. Får dock någon konstig kramp på höger sida av magen, har fått det tre gånger nu. Igår satt det i tre timmar och gjorde så sjukt ont att jag ringde SÖS. De trodde att det var någon nerv. Men bad mig att återkomma om det blev värre eller om jag fick feber (i så fall var det kanske blindtarmen). Jag tog mig in i duschen och det lindrade lite med riktigt varmt vatten. Men när jag kom ut igen och skulle lägga mig i sängen så blev det akut värre, det högg till och det kändes precis som om något gick sönder där inne. Kom ner i sängen iaf och efter 5 minuter var det plötsligt helt borta. Så någon blindtarm var det som tur inte! Har mycket sammandragningar och molvärk i nedre delen av magen och ryggen. Även ljumskarna värker, känns som om jag har världens träningsvärk.
 
Andra roliga saker är att jag inte kan ta på mig strumpbyxor, strumpor eller skor med snören själv, då får Fredrik hjälpa mig ;) Magen är även i vägen när vi sitter vid bordet och äter, kommer så långt ifrån min tallrik och spiller på mig själv hela tiden. Jag kan officiellt använda magen som ett litet bord när jag sitter i soffan. I det stora hela mår jag faktiskt väldigt bra och jag är så glad över att jag får vara med om det här, det är fantastiskt att jag har en liten människa i magen. Jag längtar så mycket efter att få träffa dig därinne ♥
 

Kommentarer
Postat av: Nina Bergquist

Hur gick det för dig? fick du snitt?

2013-09-28 @ 16:45:00
URL: http://deliciously.se/
Postat av: Nina Bergquist

Gud va skönt! nu kan du slappna av och bara fokusera på det sista. men ja vet hur du menar med känslan. ja fick ju det strax efter jul med Freja. Hej din bebis kommer den 11 april. Overkligt. Nu kan du räkna ner dagarna till att lillskrutten kommer =) mysigt!

2013-09-29 @ 15:53:18
URL: http://deliciously.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0