Vecka 33

Igår gick jag och magen in i vecka 33! I tisdags var jag hos barnmorskan och allt såg fint ut. Kottens hjärta slog så fint med ca 154 slag/minut. Min vikt står stilla på + 5 kg och blodtryck och alla värden såg bra ut. Mitt sf mått är nu 31. Barnmorskan konstaterade att han har lagt sig ännu längre ner nu med huvudet och det är därför jag får så ont i ljumsken. Det har blivit värre.
 
Får så ont när jag är ute och går med Elton, när jag sitter ner och när jag vänder mig i sängen. Det känns som en blandning mellan extrem magknip och kramp i vaden - fast i ljumsken (bara på vänster sida). Är jag hemma så är det ok, då kan jag beklaga mig högt eller gråta lite, men att sitta på t banan på väg till jobbet eller att vara ute med Elton är ju lite annorlunda. Idag åkte jag in till kontoret och hade ont redan på morgonpromenaden med Elton. På t banan kom det i vågor och det var bara att bita ihop. Väl på kontoret så var det bra ett tag och jag fick lite gjort. Sedan kom det med full kraft och satt i i ca 25 minuter - asså jag försökte andas lugnt igenom det och stå ut, men jag blev ju helt toksvettig och panikslagen när jag det aldrig gick över. Gulliga kollegor har jag iallafall, omringad av bara män och så är man ensam, gravid tjej och alla frågar om de kan göra något. De var villiga att springa till apoteket och hjälpa till på alla möjlig sätt. Jag ringde lillebror och frågade om han kunde komma och hämta mig "Ta det bara lugnt och andas, jag kommer så fort som möjligt". Det var så skönt att få sätta sig i bilen och åka hem!

Om jag bortser från detta så mår jag i övrigt väldigt bra :) Lilleman sparkar, hickar och buffar på mig - love it! Sover väldigt skönt trots att jag måste upp på toaletten en hel del på natten. Brukar ta en liten powernap på eftermiddagen på 40 minuter och det hjälper så att jag känner mig pigg resten av kvällen. Nästa vecka ska vi på tillväxtultraljud och veckan därpå att det dags för mitt läkarbesök angående planerat kejsarsnitt. Det är galet många läkartider den här månaden. Och nej - föräldrarledigheten är fortfarande inte planerad!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0