Medan Winston sover...

...så passar jag på att dricka en kopp vaniljte och bläddra i nya numret av Mama och Vi Föräldrar. Har även fått min fina prenumerationspremie från Mama - boken Pernillas Praliner. Har bara bläddrat igenom den snabbt men den ser ut att innehålla en massa goda recept. Har varit riktigt effektiv medan lilleman sover - har lagat mat till mig själv och hunnit äta i lugn och ro, har pumpat ut mjölk och målat naglarna.
 
Vardagen ensam med liten bebis börjar långsamt falla på plats. Vaknar vanligtvis runt nio och ger honom mat med Nyhetsmorgon i bakgrunden. Pumpar mjök medan han ligger brevid och förhoppningsvids är nöjd och glad. Sedan blir det ett bad för lilleman (varannan dag), nya kläder och sedan ner i vagnen och ut med hunden. När vi kommer in så sover han en liten stund i vagnen och då hinner jag göra mig i ordning och pumpa mjök igen. När han vaknar är det matdags igen och sedan somnar han om och då lagar jag mat till mig själv och tittar på något avsnitt av mina serier, läser bok eller sover en liten stund. Tycker dock att det är svårt att sova på dagen, somnar inte riktigt men att bara ligga och vila kan vara skönt. Vid tre brukar han vakna och då är det mat igen, lite vakentid när jag sjunger och pratar med honom. Vid halv fem är det dags för Elton att gå ut igen så då åker lilleman ner i vagnen. Vid den tiden brukar han ligga vaken och vara lugn i vagnen, men ibland somnar han och sover då en liten stund när vi kommer in. Vid halv sex är Fredrik hemma och då tar han över och jag lagar middag till oss. Winston är vaken nästan hela kvällen och somnar vanligtvis någon gång mellan nio och elva. Sedan är hela karusellen igång igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0