Första veckan själva

Lilleman ligger bredvid mig i soffan och sover ♥ Ny filt som jag beställt från H&M Home
Då var det helt plötsligt fredag och jag och Winston har gjort vår första vecka hemma själva - Det har gått jättebra! Vissa nätter har dock varit riktigt jobbiga, som inatt till exempel. Han somnade runt nio och jag kom i säng runt halv elva. Sedan vaknade han 00.25 och fick ny blöja och mat. Ville inte riktigt somna om ordentligt så jag fick gå runt med honom en stund innan han vart nöjd och kunda somna om. Sedan var det dags igen redan vid 02.45. Samma igen, ny blöja, mat och vagga honom i vaggan. Han låg där ett bra tag och spännde sig och hade uppenbarligen problem med magen. Vaknar av att jag själv har somnat med handen på vaggan och ser att han också sover. Trodde att jag skulle få sova ett tag men vid 04.15 var han vaken igen. Fredrik kom upp och hjälpte mig och vi alla somnade väl runt 05.30. Fredrik gick upp en timme senare och sedan vaknade jag upp av att lilleman ligger och knorrar och klockan är då 10.00! Uppenbarligen behövde han ta igen all sömn han missade under natten. Upp och mata, byta blöja och pumpa ut mjölk. Sedan ut med vagnen och Elton på promenad. Runt tolv fick jag en liten lucka att äta frukost som bestod av en halv burk kalla fiskbullar i hummersås - fancy! Nu sover han sött medan mamma bloggar och gör annat viktigt ;) När Fredrik kommer hem blir det nog en powernap för min del och sedan fredagsmys!
 
Annars har det som sagt gått väldigt bra. Vi går ut på två promenader om dagen och lilleman sover oftast över lunchen fram till 14-15 och då hinner jag äta och sova lite, eller plocka hemma. Det är svårt det där vad man ska prioritera - städa eller sova. Det blir ju så fort kaos hemma, men å handra sidan är det hemskt jobbigt att vara helt slut och ta hand om lilleman. Det är tur att han är så gullig - för det räcker med att bara titta på honom när man sitter där mitt i natten och det känns som om man har lim i ögonen - så känner jag mig otroligt tacksam över att jag har min lilla kille ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0