Spjälsäng är köpt!

 
Idag har vi fyndat den här fina spjälsängen på Blocket. Alltså, jag älskar verkligen Blocket! Vi har köpt massa grejer där och man kan verkligen fynda möbler och prylar i perfekt skick, istället för att köpa nytt. Vi fick sängen för 200 kr (ord. 599 kr) och den är verkligen i perfekt skick! Happy! :) Nu vill jag börja fixa i babyhörnan. Ska städa bort allt skräp som står där nu så att vi kan ställa dit sängen. Sedan är det bara en bokhylla och en sänghimmel som är kvar (plus lite annat "fluff" så klart, men nu menar jag det allra nödvändigaste) Vaggan som jag har fyndat på loppis för 50 kr blir kottens första sovplats de första månaderna. Den ska bara få sig en makeover, en madrass och ett spjälskydd. Har beställt en fin sovpåse från H&M som vi hade tänkt att ha där i. Här är lite inspiration till babyhörnan som jag pysslade ihop för ett par veckor sedan:
 
 Spjälsängen blev ju en annan men jag tycker den vi köpte idag är finare :) Ni ser ju vart inspirationen till girafftavlan, som jag målade här om dagen, kommer ifrån. Spjälskyddet och den lilla skylten är köpt! Färgerna jag har tänkt mig är grått, mint och ljusgult. Kommer att passa fint med övriga färger i Leos rum som är mint, grått och vitt. Planen är att vara klar innan jag går tillbaka till jobbet, den 20:e augusti och det tror jag inte blir några problem!
 

Kommentarer
Postat av: Nina Bergquist

så fint det kommer att bli!

2013-06-28 @ 10:17:45
URL: http://deliciously.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0