Början till foglossning?

Magen (och smutsig spegel!) i v. 14 vs v. 20
 
Sedan ca tre veckor tillbaka får jag så galet ont i rumpan om jag har gått mycket eller överansträngt mig. Känns liksom i "rumpbenet" eller muskeln. Haha, vad knäppt det låter när jag säger att jag har ont i rumpan, men det är min bästa förklaring på hur det känns :) Ibland strålar det ner i benet så att jag inte kan gå, blir liksom helt svag i benet. Ibland gör det bara ont i några sekunder, att det liksom hugger till och jag får ta några haltande steg och sen är det över. Men ibland, som igår tex, så satt det i över en timme. Jag ska till barnmorskan på onsdag, så jag ska höra med henne vad hon tror att det är. Någon som har haft foglossning och känner igen sig?

Kommentarer
Postat av: Sophia - mammatillmelvin

Jag hade så. Blev sjukskriven 1 mån innan sonen kom

2013-06-10 @ 19:26:17
URL: http://zoophiaa.blogg.se
Postat av: Johanna

Jag kom inte upp från säten etc och kunde inte gå i trappor. Eller kunde och kunde. Var mycket "aj, oj, aj" ;-). Var ett steg i taget. Hade liksom ont mellan benen (inte "DÄR" men är svårt att förklara) ;-D. Där benen sitter fast i överkroppen (den linjen där benen sitter fast alltså).. DÄR gjorde det skitont och var ömt. x-D Hoppas det går över. Jag minns att det blev som värst för mig efter jul och då var jag ju ca i 5e månaden.

2013-06-11 @ 21:28:02
Postat av: Charlotte

För mig sitter fogsmärtan över blygdbenet fram, bak i ländryggen och i ljumskar.. jag kunde inte gå alls bitvis och har fortfarande problem ett år efter förlossning!
Hade svår foglossning bägge gångerna. Det började med ilande smärtor/hugg och problem att gå tidigt i graviditeten.

Det jag vet är att man ska gå så lite som möjligt när man har fogproblem. Man kan alltså inte påverka mer än att vila, ta det lugnt och gå till kiropraktor/sjukgymnast och få behandling om man har svåra problem. Vattengympa kan vara bra men för mig hjälpte det inte nämnvärt. :/

2013-06-11 @ 22:04:28
Postat av: Nina Bergquist

Det är inte Ischias då? Låter lite som det. Jag hade så till och från. Spec med Freja. Just i rumpan och strålade ner mot benet.. Inte skönt! Men det gick iaf över...


Foglossningen är mer höfterna, blygdbenet. Ilar lr hugger då man går. Minns då ja skulle hämta Theo. å efter fem min så började det. Jag kom ingenstans. För ja kunde inte flytta benen. Då ilade det till kraftigt mellan benen och neråt. :S Vart ju sjukskriven dem sista fyra månaderna då det luckrades upp så mkt + förvärkar.

Hoppas det går över för dig!

2013-06-13 @ 19:33:02
URL: http://deliciously.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0