Nervös, orolig och lite ont i hjärtat...


Berlin 2010

Den här lägenheten asså...den håller mig vaken om nätterna. Jag har en konstant känsla av nervositet och jag vill inget hellre än att få ett samtal som säger att jag är godkänd och att lägenheten är min. Min handläggare från bostadsförmedlingen ringe igår och tyckte att min lönemodell var otydlig? Men gissa om jag blev supernervös! Jag arbetar ju som konsult för Manpower. I korthet så fungerar det så att jag får betalt även om jag inte har något uppdrag, om jag inte själv har tackat nej till ett uppdrag. Och när jag väl är på ett uppdrag så får jag månadslön + provision. Nu har jag ju varit på samma uppdrag sedan jag började, så det är inga problem. Men hon tyckte inte att det framgick i mitt intyg och hon förstod inte alls det här med att jag får betalt även om jag skulle bli utan uppdrag. Jag känner så här: ska jag bli lidande för att de inte förstår sig på hur Manpower fungerar? Kan dom inte ta reda på sådant som är oklart för dem? Jag har en examen som försäljningsingenjör, arbetar som konsult med fast anställning och ska behöva känna att jag kanske inte får en helt vanlig hyreslägenhet? Jag har inte en enda betalningsanmärkning på mitt nuvarande kontrakt, har inga anmärkningar om att jag har stört mina grannar, jag har en fast anställning...nej, jag är så jäkla nervös och orolig! Jag vill inget hellre än att få den här lägenheten och det är skrämmande att det beslutet ligger i någon annans händer (någon som kan misstolka mina intyg).


UPDATE: HELVETESJÄVLASKIT! Kom hem efter jag och Fredrik har varit och handlat lite, hade glömt telefonen hemma - och självklart har jag ett missat samtal från min handläggare på bostadsförmedlingen. Kul att tänka på det hela helgen, har jag fått den eller inte?

Kommentarer
Postat av: Eleonor i Nashville

OMG hoppas du far den!!!

2012-02-11 @ 04:19:06
URL: http://eleonorsamerica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0