Cupcakes-semlor


Jag och Leo bakade igår och det blev semlor/cupcakes. Eftersom jag är helt värdelös på att baka med jäst men ändå var sugen på att baka semlor så fick det bli cupcakes-semlor. Och herregud så gott det blev, de bara smälter i munnen! Jag gjorde min vanliga smet som jag använder när jag gör cupcakes och tillsatte 1,5 tsk kardemumma och det blev perfekt smak! Gröpte ur en liten kon och använde toppen på konen till att blanda ner i mandelmassan (tillsammans med grädde och lite vanlijsocker). Fyllde hålet, spritsade på vispad grädde och satte locket på toppen. Pudrade florsocker på toppen och voilá! Godare än vanliga semlor tycker jag och dessa ska jag definitivt baka till min födelsedag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0