Morotstzatziki

Här kommer ett superenkelt recept på ett gott tillbehör som funkar till det mesta - morotstzatziki. Jag provade helt enkelt att byta ut gurkan mot morot och det blev så gott! Nu för tiden har jag nästan alltid en sats färdig i kylen då den är väldigt nyttig och passar till nästan allt! Du behöver 2 morötter, 2 vitlöksklyftor, 2,5 dl turkisk yoghurt och salt och peppar. Riv morötterna och vitlöken fint, blanda ihop med yoghurt, salta och peppra efter smak - klart! Jag äter min till lunch idag tillsammans med råris, gröna ärtor och hemmagjorda tonfiskbiffar.

Kommentarer
Postat av: Nina Bergquist

vi kollade på hus och vi hade tänkt att buda. nu vart det inte så då vi inte kom in med barnen i förskolan förrän tidigast aug. inflyttning i huset var nästa månad. dem visste inte ens säkert om dem kunde komma in i aug. då vart det ju för osäkert. klart ungarna ska ha en förskoleplats. så vi fick hoppa på huset. å det ville vi egentligen inte göra..

2013-01-21 @ 14:35:28
URL: http://deliciously.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0