Shantaram


Igår läste jag äntligen ut Shantaram! Denna tegelsten på 933 sidor har tagit ovantligt lång tid för mig att läsa, har dock läst den parallelt med en annan bok (The Wishing Game) också, men iallafall. De första 300 sidorna var otroligt tröga och jag tänkte många gånger att jag skulle ge upp. Men sedan hände det...helt plötsligt blev det riktigt bra. Spännande och och ibland hjärtskärande sorgligt. Slutet blev tyvärr lika trögt och uttraget som början. Jag har aldrig haft någon direkt önskan om att åka till Indien, men efter denna bok lovar jag att man blir sugen på att åka dit bara för att själv få uppleva Bombay. Boken får 3,5 av 5 av mig.


Kommentarer
Postat av: Lillemor

Jaa visst tar det tid att läsa ut den=) Både jag och min syster som nu läser den tyckte också de 300 första sidorna var tröga sen vart man insugen och ville aldrig lägga ner den. Önskade mer av slutet också men den är ju verkligehets baserad så det är bara acceptera slutet=)

men jag skulle sätta 4 av 5 :)

2011-09-17 @ 07:36:49
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0