Healthy!


Jäklar vad skönt det var att powerwalka! jag bara flög fram i mina nya skor! Och löparbyxor är ju helt fantastiskt, sitter som ett smäck, material som andas och gör att man inte blir helt svettig och blöt. Åt gröt med rivet äpple och kanel + en halvliter vatten när jag kom hem. Känns så bra! Ikväll ska vi iväg och handla på Willy's, jag har suttit och skrivit på en inköpslista på vad jag ska ha. Nu blir det nyttig mat och inget godis fram till den 13 augusti (då ska vi ha födelsedagsfest för Fredrik och sedan åker jag till Helsingfors en vecka) och så blir det minst en promenad om dagen, helst två! Detta står på inköpslistan:

Råris, Fullkornspasta, Potatis, Quinoa, Couscous (fullkorn), Röda linser,Havregryn, Spenat, Broccoli, Blomkål, Morötter, Äpplen, Clementiner/Apelsiner, Vattenmelon, Jordgubbar, Ananas, Vindruvor, Gurka, Paprika, Isbergssallad, Ruccola, Rödlök, Avocado, Majs, Gröna ärtor, Frysta bär, Tomater, Citroner, Basilika, Haricots verts, Zucchini, Vitlök, Lax, Torskfilé, Sojakorv, Quornfärs, Quornfiléer, Falafel, Fiskbullar (yes, I love it!), Tonfisk, Ägg, Krossade tomater, Turkisk Yoghurt, Havremjölk (Oatly) Matlagningsgrädde (Oatly), Naturell yoghurt, Fetaost, Mozzarella, Keso, Knäckebröd, Te, Kokosflingor, Mörk choklad.

Måste även fixa en riktigt bra playlist i min Ipod, så störigt att behöva ändra låt när det kommer någon lugn ballad som gör att man tappar tempot. Mycket Britney lär det ju bli ;) Återkommer med listan när den är klar. Tycker musiken är jätteviktig!


Kommentarer
Postat av: Eleonor

Vad fint dom sma kandisarna loper! Jag kan verkligen inte springa. Att powerwalka ar nice. Tyvarr gar det inte att ga snabbare an en snigel utan att svettas och fa hjartattack har sa jag haller mig inne i gymmet! =)

2011-07-28 @ 23:32:33
URL: http://eleonorsamerica.blogg.se/
Postat av: Oh So Glam

Jag kan säga att jag har blivit smått besatt av hälsosamt leverne sedan jag börjat jobba som sjuksköterska. Vill ha en kropp som mår bra och orkar med livet länge! Visst kan jag fika då och då, och jag är fortfarande svag för goda viner och andra svalkande drycker särskilt nu på sommaren. Men i det stora har jag kommit in i en god cirkel nu och försöker förse kroppen med det den behöver! :-)



Och du har helt rätt, bra musik är ett måste för god träning! Har en lite ipod shuffle med låtar som får igång en, gör susen! :-)

2011-07-29 @ 00:06:40
URL: http://ohsoglam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0