Moodboard


Jag lovar att sluta plåga er med tjat om vad jag ska baka till kalaset på lördag. Detta blir det sista inlägget som handlar om bakverk och sötsaker =) Har satt ihop en liten moodboard över vilka färger kalaset kommer att gå i. Grönt, vitt och lite rosa blir det, jag har inga problem med rosa till pojkar =) Vill ju göra en våningstårta, så jag tänkte att första lagret ska vara rosa och det andra grönt, och så vill jag toppa den med en ganska stor grön krona gjord i marsipan. Vita ballonger blir det och prickiga servetter samt muffinsformar. Det blir förmodligen banancupcakes med dumle, creme cheese frosting och kolasås. Även chokladcupcakes med creme cheese frosting och små gröna kronor av päronmarsipan. Sedan cake pops som jag har tjatat så mycket om, blir nog ballerina med choklad/apelsinsmak som jag doppar i vit choklad och så blir det vanligt strössel, det har så många härliga färger. Men helt bestämd är jag inte än angående innehållet, har även funderat på att köpa färdig socker kaka och frysta hallon, och så blandar man ihop det med färskosten, det låter nästan godare...vad tycker ni? Ni som har gjort cake pops, vilken smak gjorde ni???


Kommentarer
Postat av: Nina

ja vill ha fler inlägg med bak :D

2011-01-17 @ 22:03:13
URL: http://deliciously.se
Postat av: isa

Härligt med inspiration önskar att jag hade hunnit kicka in mer hos dig under förra veckan när vi planerade för ellas kalas. Ska defentivt lägga många av din tips på minnet för kommande kalas. tack för dina komentarer om ellas kalas. Va roligt att det är eran tur nu här näst. Ska bli så kul att se bilderna sedan.

2011-01-17 @ 22:20:09
URL: http://rustaupp.blogg.se/
Postat av: isa

Härligt med inspiration önskar att jag hade hunnit kicka in mer hos dig under förra veckan när vi planerade för ellas kalas. Ska defentivt lägga många av din tips på minnet för kommande kalas. tack för dina komentarer om ellas kalas. Va roligt att det är eran tur nu här näst. Ska bli så kul att se bilderna sedan.

2011-01-17 @ 22:20:12
URL: http://rustaupp.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Många bra ideer!!! Tårtan påminner om våran ettårs tårta! Fast den var ju ingen våningstårta. Men vit marsipan som botten och sen olika färglada ballonger och bokstäver! Det blir nog kanon det där! Ser jättefint ut! :D

2011-01-18 @ 14:00:42
URL: http://cblog.blogg.se/
Postat av: Elin

Haha vi verkar ha exakt samma idéer för jag gjorde också bananmuffins och chokladmuffins idag på Alvas kalas :) fast det är typ de enda två muffins jag kan baka, väljer alltid någon av dem att baka då jag har fikavecka på jobbet.. Fast jag brukar aldrig göra med frosting så det blev ju spännande! Jag gjorde kronor av marsipan som du tipsade om (jag gav dig cred såklart :) men jag hade grädde på och det var inte så smart då kronorna sjönk ned så mycket, men goda blev dom! Tack för gratulationerna till Alva och det ska bli kul att se bilder från ert kalas! Kan tänka mig att det blir hundra gånger finare , bakning är inte riktigt mig grej :)

2011-01-18 @ 21:47:57
URL: http://elinochalva.blogg.se/
Postat av: Elin

Haha vi verkar ha exakt samma idéer för jag gjorde också bananmuffins och chokladmuffins idag på Alvas kalas :) fast det är typ de enda två muffins jag kan baka, väljer alltid någon av dem att baka då jag har fikavecka på jobbet.. Fast jag brukar aldrig göra med frosting så det blev ju spännande! Jag gjorde kronor av marsipan som du tipsade om (jag gav dig cred såklart :) men jag hade grädde på och det var inte så smart då kronorna sjönk ned så mycket, men goda blev dom! Tack för gratulationerna till Alva och det ska bli kul att se bilder från ert kalas! Kan tänka mig att det blir hundra gånger finare , bakning är inte riktigt mig grej :)

2011-01-18 @ 21:48:53
URL: http://elinochalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0