Ont, det gör ont...


Dålig start på helgen...vaknade kl fyra imorse med ett dunkande huvud. Värktablett och sängen igen...men ingen sömn, vred och vände och försökte koppla bort smärtan. Runt halv sju ringde Fredriks väckarklocka och då hade jag fortfarande inte lyckats somna. Fredrik märkte direkt att det var nått som inte stämde med mig, berättade att jag hade så sjukt ont i huvudet men att vi inte hade fler värktabletter hemma. Utan att tveka tog han bilen till bensinmacken och kom hem med Ipren. Tog en tablett, drack ett glas vatten...Fredrik åkte iväg till jobbet.

Kändes som om hela huvudet skulle explodera, hela vänster sida gjorde så jäkla ont, käken, tänderna, ögonen, bakhuvudet. Var gråtfärdig! Blötte ner en handduk med kallt vatten och la över pannan. På det tryckte jag en massa kuddar runt omkring huvudet med öppning för mun och näsa. Vet hur länga jag låg så innan jag somnade, men jag vaknade av att jag fick sms, det var Fredrik som undrade om jag kände mig bättre, och klockan var redan 12!!! Ljust som bara den i hela rummet. Så fort jag ställde mig upp så dunkade det till i huvudet igen.

Har tagit en till värktablett...egentligen så hjälper de inte när migränen väl har brutit ut, men det dämpar en aning. Ligger så stilla jag kan nu och väntar på att min älskling ska komma hem. Han har lovat att köpa med sig julmust och Ben & Jerry's. Han är världens bästa ♥


Kommentarer
Postat av: Nina

ibland kan det hjälpa att ställa sig i en varm dusch å låta det spola ett bra tag på huvudet..



när ja har migrän så värmer ja alltid en värmekudde. vissa behöver ju varmt å en del kallt. men ja har ju lite starkare tabletter. ja kör på citodon, men det är ju knappt så att dem hjälper då det satt igång..



men då kan man iaf prova med en dusch. ta en pall å sätt dig på den å låt det bara spola.



håller tummarna att det släpper! =(

2010-11-26 @ 13:48:12
URL: http://deliciously.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0