Inför Berlin


Sitter och läser i min Topp 10 Berlin, har väl i stort sett gått igenom hela boken två gånger om nu, haha =) Men det är så skönt att ha full koll innan man åker iväg. Har kollat kartan och satt ut markeringar vid allt som ska besökas och göras. Vi bor centralt i stadsdelen Charlottenburg vilket jag har förstått är ett väldigt fint område, och det känns ju skönt, man vet ju inte mycket om speciella områden i andra länder. Men detta är Berlins motsvarighet till typ Östermalm eller Karlaplan. Och det är gångavstånd till i stort sett allt förutom det man vill se i östberlin. Än så länge har vi bestämt oss för ett besök på Zoologischer Garten och Madame Tussauds. Utöver det blir det mest att promenera i stan och se på sedvärdheter, åka upp i massa höga torn =) Besöka kyrkor och den stora fina parken Tiergarten där man kan hyra roddbåt och ge sig ut på sjön, haha blir supermysigt. Har även hittat en hel del restauranger, klubbar och caféer som vi vill besöka. Någon som jag har gått och kärat ner mig totalt i är det här underbara slottet- Schloss Sanssouci. Det är ju galet vackert!!! 


Kommentarer
Postat av: Lillemor

Åh ser ju helt underbart ut! Blir ju supersugen på att åka dit själv. Jag gillar att kolla på sevärdheter och göra annat än att ligga på stranden hela semestern. Ibland vill man ju ha sån semester också dock =) Hoppas du mår bra. KRam

2010-07-01 @ 10:13:28
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0