Fiskgryta med saffran


Jag och Fredrik har precis ätit världens godaste middag! Ja nu berömmer jag mig själv, haha, men fasiken vad säker jag är när det gäller att hitta på nya recept =) Ni måste prova det här:

♥ 1 gul lök
♥ 1 paprika i valfri färg
♥ 2 morötter
♥ 400 g vit fisk
♥ 2 vitlöksklyftor
♥ Smör & kallpressad rapsolja
♥ ca 2 dl skalade räkor
♥ 2 msk tomatpuré
♥ 1 tsk Sambal Oelek
♥ 1 paket matlagningsgrädde (2,5 dl)
♥ 1,5 dl vatten
♥ 1/2 tärning grönsaksbuljong
♥ 2 dl gröna ärtor
♥ 1 paket saffran (0,5 g)
♥ Salt & peppar
♥ Dill

Skala och hacka vitlök, lök, morötter och paprika. Fräs grönsakerna några minuter i stekpanna tillsammans med smör och olja. Tillsätt vattnet och buljongtärningen och låt koka upp. Skär fisken i bitar och lägg i stekpannan tillsammans med tomatpuré och sambal oelek, rör om och tillsätt sedan matlagningsgrädden, saffran, salt, peppar och dill. Låt det hela koka upp tills fisken är färdig, avsluta med de skalade räkorna och de gröna ärtorna och låt dem bara "koka in" i någon minut. Servera med ris.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0