God Morgon


Första dagen på min julledighet, känns så härligt! Dock vaknade jag klockan sju med huvudvärk och förkylning...men det blir nog bättre fram mot dagen. Det är fortfarande alldeles mörkt ute och det är så mysigt med min lilla kanin som lyser i fönstret. idag är planen att jag och Leo ska baka julgodis. Han hade sin sista dag i skolan igår så han får hänga med mig idag och imorgon medan jag fixar det sista inför jul. Imorgon har Fredrik sin sista dag och det ska bli helt underbart att få vara lediga tillsammans!

Letar runt efter goda recept, finns massa olika godis som jag skulle vilja göra plus att jag har kommit på ett litet eget recept som jag skulle vilja prova. Men det blir iallafall mozartkulor och Leila Lindholms Cornflakes Crisp. Saffranstryffel vore också gott. Mitt egna lilla påhitt har en smak och choklad och mint =) Imorgon ska jag även baka cupcakes, saffranskakan men vaniljglasyr och kanske prova jag på ett nytt recept på saffransrulltårta, lät så himla gott!

Så när Leo vaknar blir det frukost, lite barnprogram och sedan åker vi iväg till Vällingby. Ska även köpa lite presentpapper och så har jag en julklapp kvar, men jag vet precis vad jag ska ha så jag hoppas på att jag slipper trängas med andra panikslagna människor. Just därför vill jag komma iväg så att vi är där precis när det öppnar.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja det är galet! Tycker även att saker på second hand är så dyrt i Sverige. I Finland fyndar jag ofta saker för ett par tior och likaså här. Men ibland lägger Myronas och andra kedjor ut saker för en billig slant, men det blir dyrare med åren tycker jag -tyvärr!



Ja jag känner igen mig. Mot kvällen brukar jag också bli risig men det känns som om det går mot rätt håll nu i varje fall. Jag gör som bäst kålrotslåda men själva kålrotsmoset står just nu ute och svalnar. Jag tror dock att jag kommer vara ensam om att gilla det här i hushållet. Men det är bara positivt ;-), äter allt mer än gärna själv.

2010-12-22 @ 09:12:38
URL: http://passionforpoison.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ja det är så underbart gott! Jag gör en egen och de är absolut godast. Tar lång tid att göra på så vis att den ska varai ugnen i 2h. Men annars lätt! :)

2010-12-22 @ 09:25:44
URL: http://passionforpoison.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0