Junibacken








Igår var vi på Junibacken. Har inte varit där på över ett år, inte sedan kidsen flyttade till München. Förut var jag där hela tiden, mitt andra hem, de som jobbade där visste båda vad jag och barnen hette =)
Men mysigt var det iallafall, så jäkla gulligt. Vi åkte sagotåget, träffade Pippi Långstrump och fikade i deras fantastiska restaurang, kolla in alla godsaker! Och självklart ska barnen ha guldpengar (chokladpengar).
Rekomenderar verkligen alla föräldrar att ta sina barn hit. Dock tycker jag att de iallafall ska ha fyllt två år, helst tre.

Lite andra bra tips är att köpa årskortet som lönar sig i längden, det är inte billigt att gå in här, 110 för barn och 135 för vuxna. Årskorten kostar ca 200 kr och då kan man gå oberänsade gånger under ett helt år. Man bör även tänka på att sagotåget kan uppfattas som läskigt av många barn, därav jag anser att barnen ska vara minst tre år. Även vid föreställningarna är det många små barn som blir alldeles förtvivlade och bara skriker.
Har man med sig större barn bör man vara medveten om shopen som man går igenom på slutet, ett riktigt paradis för alla kids. Böcker, spel, leksaker- asså allt finns här och barnen vill väääldigt gärna alltid ha något. Det bästa är att säga att barnen kan få en bok eller en sak redan innan man kommer dit så slipper man tjatet. Det finns nämligen inga genvägar, ut kommer man bara genom där...smart placerat, kan gissa på att försäljningen går vääldigt bra där =)
Det samma gäller restaurangen, inte ens jag kan motstå allt gott där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0