Vegetariskt Middagstips


Gjorde så jäkla god mat här om dagen till mig och Fredrik så jag tänkte att jag var tvungen att dela med mig av det =)
För er som inte vill ha det vegetariskt går det säkert att byta ut mot kyckling. Till 4 portioner behöver du:

Till riset:
4 dl avorioris
2 msk smör
curry
1 vitlöksklyta
9 dl vatten

Använd gärna en kastrull med teflonbotten. Stek den pressade vitlöksflyftan med lite curry i några minuter på svag värme. Tillsätt sedan riset och sist vattnet, låt koka tills riset är färdigt.

Till grytan:
3 morötter
1 gul lök
1 klyfta vitlök
1 röd paprika
ca 2,5 dl gröna ärtor
1 msk smör
1 msk olja
4 tsk röd currypasta
Salt & peppar
1 burk kokosmjölk
1 påse Quornbitar

Hacka lök, morot och paprika i bitar. Pressa vitlöken och stek allt i pannan tillsammans med oljan och smöret. Tillsätt quornbitarna och stek tills grönsakerna börjar bli lite mjuka. Häll över kokosmjälken och tillsätt currypastan, rör om och tillsätt sist de gröna ärtorna. Salta och peppra efter smak. Servera med riset. För att få formen på riset använder jag en vanlig kopp, som att göra en kaka i sandlådan =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0