Jag älskar Rom!


Nu har vi äntligen fått igång datan här på hotellet, men jag vet inte hur mycket uppdatering det kommer att bli på bloggen, vi har sååå mycket för oss. Vi har bara varit här i två dagar och det känns redan som om vi har varit här i en evighet. Vi har redan sett och gjort så mycket. Det är galet varmt, runt 40 grader, vi är konstant svettiga, men vi njuter som bara den. Massa färg har vi fått också.

Idag har vi varit i Vatikanstaten. Det var helt fantastiskt! Efter det promenerade vi genom stan till Piazza Navona, ett otroligt vackert torg med två fontäner och ett helt torg med konst. Det var magiskt, vid ena fontänen satt en gammmal man och spelade saxofon. Vi hittade en mysig restaurang där vi satte oss och käkade pasta. Maten är sååå god, dom vet verkligen hur man tillagar pasta här, men färskriven parmesan...mmm...

Imorgon ska vi till Colosseum, ska bli så coolt!
Men nu har älskligen varit nere i baren och hämtat upp en flaska vitt vin. Så vi ska krypa ner i sängen med ett varsitt glas och titta på någon bra film. Hotellet är så fint, har aldrig bott på så fint hotell förut. Allt är så lyxigt och frächt, med fina trädgårdar, uteservering, pool. Och det är så himla exotiskt att det finns palmer precis överallt. Växtligheten är fantastisk: palmer, eukalyptusträd, apelsin och plommon träd. Jag älskar verkligen att vara här i Rom ♥

Kommentarer
Postat av: Nina

jag såg att du hade skrivit på face. så ja va inne här för en liten stund sen. men då fanns det ingen uppdatering :P haha.. men nu så :D



härligt att ni har det så bra. å såååååå najs med sol. är inte ett duggggg avis :P

2009-07-13 @ 23:05:10
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Annika

åhh jag är inte ett dugg avundsjuk på er!! :P

hoppas ni har en trevlig dag vid Colosseum! :D:D



Puss och kram!

2009-07-14 @ 09:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0