Tårta!





Vaknade tidigt imorse och satte igång med tårtan till kvällens födelsedagsfest för Eleonor. Hade tänkt att det skulle vara en överaskning men jag var tvungen att avslöja det när hon började prata om vad hon skulle köpa till efterrrätt =) Kakan gjode jag på ett vanligt sockerkaksrecept. Fyllningen är vaniljkräm i två lager, jag hatar verkligen sylt så något sådant ville jag inte lägga i. Sedan färgade jag grädden med röd karamellfärg. Dekorationen gjorde jag med vanlig mjölkchoklad, smälte den i micron och spritsade sedan ut bokstäverna och hjärtan på ett bakplåtspapper, in i frysen några minuter och sen var de bara att lägga på tårtan. På sidorna har jag krossad daim. Hoppas verkligen att den smakar bra ikväll =)

Kommentarer
Postat av: Nina

gud va fin den blev!

2008-09-20 @ 20:14:13
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Nina

najs :D

2008-09-21 @ 21:11:23
URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0