Mitt 2008

Tänkte göra en lite tillbaka blick i arkivet och visa er hur mitt år 2008 har varit =)


Det nya nya året inleddes med en galen nyårsfest så klart, tillsammans med Eleonor, Annika och Julius.

Året fick en ganska trist start då mina underbara älsklingar, familjen som jag hade jobbat hos i över två år, fyttade till Munchen. Det var många tårar och en lång period visste jag inte hur jag skulle klara mig utan dem. Samtidigt tog det slut mellan mig och Patrick efter nästan 5 år tillsammans. Så jag hade inget jobb och ingen pojkvän, kände mig riktigt deppig...

Men bara efter några dagar fick jag ett nytt jobb på en förskola på Gärdet. Där träffade jag Lillian, vi jobbade tillsammans och hade så jäkla kul. Kände verkligen att jag hade hittat en fantastisk vän. Så nu hade jag iallafall ett nytt jobb och gjorde så gott jag kunde för att gå vidare.

I februari blev det en hel del party med min partner in crime- Eleonor =)


I mars fyllde jag 22 och firade tillsammans med Lillian, Natalia och Eleonor!

I april föddes min söta lilla kusin Amelia =)



Jag åkte till Munchen för att äntligen få träffa mina älsklingr igen. Hade det sååå bra där, trivdes i staden och kände mig allmänt lycklig. När jag kom hem igen blev jag och Patrick tillsammans igen. Kände mig så glad, äntligen var allt som det skulle vara...
Maj flöt på som vanligt. Jag shoppade massa vippiga kjolar och längtade som en galning efter min och Eleonors resa till Paris!




I juni åkte vi äntligen till Paris efter att ha längtat så länge! Och det var den bästa resan någonsin. Vi hade det helt fantastiskt. Vi shoppade, festade, utforskade staden oc hade så jäkla kul. Kommer aldrig någonsin glömma allt galet vi gjorde =)

I juni fick jag även gå på Nina och Johans bröllop. Så fint och så glad var jag för deras skull ♥

I juli fick jag Bronkit och blev riktigt sjuk. Var hemma från jobbet och bakade väldigt mycket för att hålla mig sysselsatt =) Firade även 5 år tillsammans med Patrick. Levde fortfarande i min och Eleonors lilla Paris bubbla, lyssnade på Edith Piaf och drömde om att flytta till Paris. Kunde inte göra så mycket eftersom jag var så sjuk, åt penicillin och kunde varken vara i solen eller festa. Blev en hel del shopping...

I augusti åkte jag och Melanie till Ämtervik för att träffa Ebba och Alexis. Hade det så underbart, vi badade, blåste såpbubblor och kramades. Var så ledsen när jag var tvungen att åka hem igen...Började vid det här laget känna mig lite deppig eftersom jag fortfarande inte var helt frisk.


I september ångrade jag och Eleonor ingenting så vi tatuerade in det- Je ne regrette rien.

Jag bakade en rosa tårta och vi partade hela natten för att fira att Eleonor blev 22 år!

Det tog slut mellan mig och Patrick igen och den här gången var det på riktigt. Efter 5 år tillsammans funkade det helt enkelt inte längre. Jag var riktigt ledsen och drabbades av panikångest...men det gick över ganska snabbt när jag insåg att det var mycket bättre så här. Kände mig så fri, det var skönt att slippa alla problem. Och jag insåg att vi nog bara hade hållit ihop så länge bara för att och att vi hade växt ifrån varandra för längesen...

Oktober och hösten kom...

Mamma fyllde år och jag fortsatte med mitt nya intresse- att baka! =)


Var på fest i Stadshuset med jobbet. Riktigt fint var det, med god mat och trevlit sällskap!


Fick gratis VIP- biljetter till Idol när det var ABBA tema. Hade så jäkla kul, fick träffa alla idolerna och juryn, fick äta god mat och dricka vin och framför allt lyssna på de duktiga deltagarna, det var ju helt annorlunda när det var live.


I början av november hade vi personalfest på jobbet. Det blev god middag och Singstar och sedan fortsatte kvällen med att några av oss fortsatte ut och festade. Och detta visade sig vara början till något underbart...=)

Började hänga med Fredrik i stort sätt varje dag och vi hade så jäkla kul hela tiden. Blev så galet kär ♥ Visste att jag hade träffat min drömprins...
Och ikväll ska vi fira det nya året tillsammans. Vi ska mysa på hotell med tända ljus och skumpa ♥

GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLIHOPA!




Kommentarer
Postat av: Rizzo

Fin tatuering!

2008-12-31 @ 15:47:02
URL: http://rizzo.blogg.se/
Postat av: Natta

va roligt med en massa bilder :D !!

2009-01-01 @ 18:35:16
URL: http://nirv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0