Helsinki!


Befinner mig äntligen i Helsingfors! Kom hit i lördags och skoja inte hur trött och slut jag var då! Förra veckan var helt galen mot slutet. Dum som jag är hade jag tackat ja till massa extrajobb vilket resulterade i att jag jobbade 16 timmar både i onsdags och i fredags. Torsdagen gick åt till att i panik försöka köpa det sista julklapparna och det som behövdes innan resan. Det gick dock inte så bra, var så speedad av stress att det blev helt kortslutning i hjärnan. Fredrik ♥ bjöd mig då på middag istället och sedan gick vi vidare för lite öl. Kom hem sent utan att ha fått något gjort. Fredagen var värst av allt. Var tvungen att jobba över pga personalbrist och sedan direkt efter det var det extrajobb i nästan 7 timmar. Var helt knäckt när jag kom hem kl 2 på natten och var tvungen att ställa mig och börja packa. Bröt ihop och grät medan jag försökte tänka på vad jag behövde ha med mig. Somnade vid tre och skulle sedan upp vid sex. Var helt förvirrad när jag vaknade, trodde att jag skulle upp och jobba tills jag såg resväskan som stod på golvet, då kom jag på att jag skulle resa bort. I all förvirring glömde jag att ta med mig min jacka, så nu får jag frysa ihjäl här i bara skinnjackan hela veckan...
Det enda positiva den dagen var att min underbara babe kom och mötte mig på centralen för att säga hej då till mig, klockan 7. 30 på morgonen! Han är bara för bra...♥
På Arlanda var jag som i koma, gick fel tre gånger och så fort jag hade satt mig i min stol somnade jag, innan vi ens hade lyft! Och jag vaknar av dunsen när vi landar. Och då ska ni veta hur otroligt flygrädd jag är, jag har aldrig någonsin förut sovit på ett flygplan, brukar mest sitta och ha dödsångest hela vägen.
Väl här hemma hos pappa sov jag sedan 14 timmar och efter det kände jag min normal igen. Och nu är allt bra, så skönt att vara här och bara koppla av, att slippa tänka på jobbet och alla måsten. Mitt nyårslöfte ska definitivt vara att ta det lite lugnt, att tacka nej till jobb när jag verkligen känner att jag inte orkar!

Kommentarer
Postat av: Nina

tycker ja låter som ett bra nyårslöfte! du måste lugna ner mej, annars så blir du som ja varit. =/ ja rekommenderar det inte!

skönt att du kan vila upp dej. måste höra mer skvaller om den där F oxå :P kram på dig!

2008-12-22 @ 13:47:01
URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0