Sociologi- något för mig?

Ska strax gå iväg och möta Eleonor och sedan åka iväg till Stockholms Universitet. Ska ju plugga Sociologi till hösten. Men jag känner bara en stor klump av ångest i magen när jag tänker på det. Kan ju bero på att jag har varit ledig en termin och att det känns jobbigt att komma tillbaka till skolan. Fast jag gillar ju att plugga, har till och med nästan längtat lite efter att sitta på en bra föreläsning. Men just nu känns det inte alls som om jag vill läsa Sociologi längre...meningen är ju att jag ska försöka komma in på Socionomlinjen, sökte ju dit som första val men hamnade på reservplats 400...Det är ju en populär utbildning också, vilket gör det svårt att komma in. Har ju tidigare läst engelska och religion på Sthlms Universitet bara för att det har varit intressant. Tänkte att om jag läser sociologikursen så kanske det blir lättare att komma in på Socinomlinjen sen eftersom den kursen ingår. Men det börjar kännas som om jag bara slösar bort min tid på att hoppa runt på olika kurser, vill ju ha en hel utbildning. Men nu har jag även börjar tvivla på om jag verligen vill gå Socionomlinjen. Jag gillar ju kläder och mode och det vore ju en dröm att att få arbeta med något sådant istället. Ska iallfall åka till skolan idag och registrera mig och ta schema, sen får jag se om jag hoppar av eller går kvar och sedan söker till något annat nästa termin. Ska sätta mig ner vid datan någon dag och titta efter KY utbildningar.

Ska även till stan efteråt en sväng och kolla lite, behöver köpa nya hudvårdsprodukter och en ny brun utan sol. Ska verkligen försöka att inte titta på några kläder, men jag vet ju hur jag är, kommer säkert komma hem med några påsar med saker jag absolut inte behöver men inte kunde stå emot =)
Nä nu är det dagt att gå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0